Service

Våra produkter är byggda för att klara de allra tuffaste förhållanden, och om de underhålls på rätt sätt kommer de också hålla i generationer. För oss är det därför av största vikt att erbjuda den bästa möjliga serviceupplevelsen för dig och din Metsjö-produkt.

Vi strävar efter att svara dig och skicka delar inom samma dag, oavsett om du har en teknisk förfrågan eller behöver hjälp med att beställa reservdelar. Tack vare att vi har varit verksamma i branschen under många år har vi de flesta reservdelarna i lager för produkter som är producerade inom de senaste 25 åren.   

Kontakta oss för att beställa reservdelar:

+46 13 480 15 69
Skicka mejl

Teknisk support:
+46 13 480 15 56
Skicka mejl 

För att göra våra produkter och tjänster ännu bättre följer vi vagnens liv genom dess historik. Därför ser vi gärna att du har vagnens serienummer nära tillhands när du kontaktar oss. 

Vårt omfattande servicenätverk är designat för att din maskin ska ha så lång upptid som möjligt – och är uppdelad i tre nivåer beroende på ditt specifika servicebehov. På så sätt kan vi säkerställa att din produkt fungerar optimalt och kommer att hålla i generationer med minimal underhållskostnad.  

I första hand servar du eller din lokala Metsjö-servicepartner produkten och kontaktar oss på distans vid behov. Reservdelar kan skickas från Metsjö. 

Om avancerad support krävs har vi möjlighet att skicka ut en servicebil som är dedikerad till avancerad problemlösning på plats hos dig. 

Vid mer omfattande problem, exempelvis i samband med en olycka, har vi en servicehall på fabriksnivå där vi monterar tillval och utför avancerad service.